Nyitólap  Gyakran Ismételt Kérdések

1. Céginfó
  1.1. Találhatók-e telefonszámok az adatbázisban?
  1.2. Lehet-e az adatbázis "teljes szövegében" keresni?
  1.3. Lehet-e a programból közvetlenül etikettet nyomtatni?
  1.4. Tud-e a program partnerlistákat kezelni?
  1.5. Lehet-e a cégek címét exportálni a CompLex Céginfó?
  1.6. Hogyan lehet a Cégbíróságok adatbázisához hozzáférni a programból?
  1.7. Mi az Online Céginfó szolgáltatás lényege és hogyan lehet igénybe venni?
  1.8. Milyen adatokat tartalmaz a Céginfó?
2. CompLex ID Adminisztráció (https://users.complex.hu)
  2.1. Mi az a superuser?
  2.2. Ki legyen a superuser?
  2.3. Nagy cég esetén ki legyen a superuser?
  2.4. Lehet több superuser is?
  2.5. Superuser vagyok, hol tudok új felhasználót felvenni?
  2.6. Superuser vagyok, hol tudok felhasználót törölni?
  2.7. Próbálok regisztrálni, de "Már van superuser regisztrálva" üzenetet kapok...
  2.8. Miért a users.complex.hu-n kell regisztrálni és nem a weboldalon ahol belépek?
  2.9. Miért kell online regisztrációs kód?
  2.10. Hol találom az online regisztrációs kódomat?
  2.11. Online regisztrációs kód nélkül regisztráltam...
  2.12. Elfelejtettem a jelszavamat...
  2.13. Elfelejtettem a felhasználónevemet...
  2.14. Elfelejtettem a superuser felhasználónevemet...
  2.15. A superuser létrehozta a felhasználómat, mégse érem el a szolgáltatást...
  2.16. Be tudok lépni, de már nincs jogosultságom a szolgáltatás megtekintéséhez
  2.17. Egy kollégám már regisztrált elsőként, de nem akar superuser lenni, hogy regisztráljak?
  2.18. Volt kolléga a superuser, már nem dolgozik a cégnél...
  2.19. Superuserhez kell hozzárendelve lenni jogosultságnak?
  2.20. Elfogytak a jogosultságok, pedig egyel többnek kéne lennie...
  2.21. Előfizettem egy új szolgáltatást, de a rendszer szerint nincs belőle szabad licenszem…
  2.22. Az alábbi hibaüzenetet kapom: “Your browser sent a request that the gateway did not understand.” Mit tegyek?
3. Ügyfélszolgálat
  3.1. Hogyan gyorsíthatom az ügyintézést?
  3.2. Mi határozza meg, hogy egy lemez melyik előfizetési időszakhoz tartozik?
  3.3. Miért nem kapom meg a megrendelt kiadványt 1-2 napon belül?
  3.4. Nem a megrendelt terméket kaptam meg, mit tegyek?
  3.5. Megrendelésemet elküldtem, de a terméket még nem kaptam meg.
  3.6. Áraik tartalmazzák-e a szállítás költségét?
  3.7. Fizethetem-e csekken a megrendeléseimet?
  3.8. Átutalásos számla befizetésekor kell-e hivatkoznom valamire?
  3.9. Hogyan tudom telefonon gyorsabban intézni ügyeimet?
  3.10. Hol jelenthetem be az adatváltozásaimat, és adhatom le megrendelésigényemet?
  3.11. Hol tudom személyesen intézni ügyeimet, illetve vásárolni?
  3.12. Hogyan tájékozódhatok leggyorsabban áraik és akcióik felöl?
4. Jogtár
  4.1. Nem tudom a lábjegyzeteket a vágólapra másolni, ez akadályoz a munkámban.
  4.2. Az Online Jogtár használatához milyen adatokat kér a kiadó?
  4.3. A munkához szükséges bizonyos dokumentumok és adatok hiányoznak a CompLex Jogtár adatbázisából.
  4.4. Miért érdemes áttérni a CompLex Jogtár Plusz előfizetésére?
  4.5. A CompLex Jogtár nem hivatalos kiadvány, hogyan lehetek biztos abban, hogy a szövegminőség megfelelő?
  4.6. Olvastam egy fontos új jogszabályról, de hiányzik az Online Jogtárból, nem tölthető le.
  4.7. Két lemezfrissítés között hogyan tudok friss információkhoz jutni?
5. Technikai kérdések
  5.1. A Jogtár telepíthető virtuális meghajtóból?
  5.2. A Jogtáram 2013 júliusa óta nem frissült
  5.3. Hálózatosan telepített Jogtár esetén inaktív az Online frissítés menüpont, és nem indul el a letöltés
  5.4. Az ingyenesen letölthető Cégeditor program egy idő óta nagyon lelassult, és "villog" kitöltés közben.
  5.5. Gépet szeretnék cserélni, a Jogtárat tudom aktiválni az új gépen is?
  5.6. Hol találom meg a liszenszkódomat, amivel aktiválni tudom a programot?
  5.7. Lassítják-e a vírusirtó programok a Jogtár működését?
  5.8. A MobilJogtár alkalmazás működik Android rendszert használó készülékeken is?
  5.9. Hálózatra telepítve a Jogtárat, a hálózati kiszolgáló operációs rendszerre van valamilyen megkötés?
  5.10. Működik a Szakmai Jogtár Linux operációs rendszeren?
  5.11. Működik a Jogtár Macintosh gépeken?
  5.12. Működik a Jogtár a Windows 8 operációs rendszeren?
  5.13. Milyen operációs rendszeren működik a Jogtár?
6. uj.jogtar.hu
  6.1. Új Jogtár felhasználó vagyok.
  6.2. Új Jogtár/Webjogtár felhasználó vagyok, hol érhetem el a Cégeditort?
  6.3. Az Új Jogtárhoz tartozó Cégeditorban nincsenek nyomtatványok...
  6.4. Mikor frissülnek a nyomtatványok?
  6.5. Firefox felhasználó vagyok, hogy tudom megnyitni a letöltött iratmintát?




1. Céginfó
 
  1.1. Találhatók-e telefonszámok az adatbázisban?
  A CompLex Céginfó adatbázisa hivatalos forrás, a Cégközlöny adatain alapul. Mivel a telefonszám nem tartozik a hivatalos cégadatok közé, ezért nem szerepel a DVD lemez adatbázisában.
 
  1.2. Lehet-e az adatbázis "teljes szövegében" keresni?
  A CompLex Céginfó program lehetőséget biztosít a teljes adatbázisban, szó vagy szótöredék keresésére.
 
  1.3. Lehet-e a programból közvetlenül etikettet nyomtatni?
  A program rendelkezik etikett tervező és nyomtató funkcióval. Közvetlenül a programból lehet etikettre nyomtatni a cégek nevét, címét, valamint a cégjegyzésre jogosult nevét. A program ezen funkciója jól használható marketing célú levelek címzéséhez.
 
  1.4. Tud-e a program partnerlistákat kezelni?
  A CompLex Céginfó képes külső cégadatokat tartalmazó adatbázisok beolvasására. A cégadatokat cégnév, cégszám és adószám alapján tudja azonosítani és beolvasni. A program által beolvasott partner cégek adatai a továbbiakban együtt frissülnek az adatbázissal. Ha bármilyen változás következik be egy cég adatában, a program rögtön jelzi.
A Céginfó havonta frissített adatbázisa, valamint a kiegészítő Online Céginfó szolgáltatás naprakész partnerfigyelést tesz lehetővé.
 
  1.5. Lehet-e a cégek címét exportálni a CompLex Céginfó?
  A CompLex Céginfóból korlátozás nélkül exportálható a cégek neve, címe és cégjegyzékszáma, xml és txt fájlba. Az export funkció segítségével könnyen készíthetők marketing célú adatbázisok. Külön megrendelhető hardverkulcs segítségével további adatbázismezők exportálása válik lehetségessé. A hardverkulcsról további információkért hívja ügyfélszolgálatunkat a (36-40) 464-565-os számon vagy küldjön e-mailt a info@complex.hu címre.
 
  1.6. Hogyan lehet a Cégbíróságok adatbázisához hozzáférni a programból?
  A CompLex Céginfó segítségével naprakész és hiteles céginformáció kérhető az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálatától a programba beépített, a megyei cégbíróságokhoz közvetlen kapcsolatot biztosító - és külön díjazásért igénybe vehető - IM Online rendszer segítségével. A cégbíróságok rendszeréhez szerződéskötés után cégünk biztosít hozzáférést.
 
  1.7. Mi az Online Céginfó szolgáltatás lényege és hogyan lehet igénybe venni?
  Az Online Céginfó szolgáltatás a programhoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás, amely Kiadónk szerverével kommunikálva az utoljára megjelent DVD kiadása óta közzétett új társaságok adatainak, a cégek életében bekövetkezett változásoknak, bírósági végzéseknek és egyéb hirdetményeknek rendezett letöltését teszi lehetővé. A szolgáltatás csak a DVD lemez kezelőprogramjából érhető el és minden Céginfó előfizetőnek ingyenes.
 
  1.8. Milyen adatokat tartalmaz a Céginfó?
  A CompLex Céginfó hivatalos forrás, a Cégközlöny adatain alapuló, DVD-n forgalmazott, havonta frissített cégadatbázis. A DVD tartalmazza az 1945 után bejegyzett és 1989-ben még működő, és az 1989 óta bejegyzett cégek adatait, valamint az 1989 óta bekövetkezett változásokat. A cégjegyzékbe bejegyzett alapadatokon kívül a rendszerben rögzítésre kerülnek a Magyar Közlönyben és a Cégközlönyben megjelent, cégekre vonatkozó hirdetmények és közlemények, tekintet nélkül arra, hogy a közzétételt törvény vagy bírósági határozat írta-e elő vagy a cég saját közleményeként jelent-e meg.
 


2. CompLex ID Adminisztráció (https://users.complex.hu)
 
  2.1. Mi az a superuser?
  Az előfizetéshez elsőként regisztráló felhasználó a superuser. A superuser tudja kezelni az előfizetett jogosultságokat: létre tud hozni felhasználókat, ki tud számukra osztani hozzáféréseket, ill. vissza tudja vonni azokat.
 
  2.2. Ki legyen a superuser?
  Kisméretű irodáknál a superuser szerepkört bárki elláthatja, aki állandóan az irodában tartózkodik. Nagyobb cégeknél célszerű, ha az végzi el a regisztrációt, aki a cégnél a felhasználó- és jelszónyilvántartásért is felel, mivel superuserként ő tud a továbbiakban felhasználókat létrehozni és a cég által előfizetett termékekre jogosultságot kiosztani. A cégek többségénél ez jellemzően az informatikai részleg.
 
  2.3. Nagy cég esetén ki legyen a superuser?
  Nagyobb cégeknél célszerű, ha az végzi el a regisztrációt, aki a cégnél a felhasználó- és jelszónyilvántartásért is felel, mivel superuserként ő tud a továbbiakban felhasználókat létrehozni és a cég által előfizetett termékekre jogosultságot kiosztani. A cégek többségénél ez jellemzően az informatikai részleg.
 
  2.4. Lehet több superuser is?
  Igen, lehet több superuser. Második superusert kinevezni azért is célszerű, mert így nincs fennakadás, ha például egyikük szabadságon van.
 
  2.5. Superuser vagyok, hol tudok új felhasználót felvenni?
  A https://users.complex.hu weboldalon belépve jobb oldalt található egy zöld színű, "Új felhasználó" gomb. Itt lehet új felhasználót létrehozni.
 
  2.6. Superuser vagyok, hol tudok felhasználót törölni?
  Felhasználót törölni nem lehet. Amennyiben a továbbiakban nem kívánunk használni egy felhasználónevet, vissza kell tőle vonni minden jogosultságot. A felhasználónév rövid időn belül inaktívvá fog válni.
 
  2.7. Próbálok regisztrálni, de "Már van superuser regisztrálva" üzenetet kapok...
  Az online regisztrációs kóddal már regisztrált korábban valaki superusert a szervezetüktől. Keresse meg a jelszónyilvántartásért felelős személyt és beszélje meg vele, hogy milyen jogosultságot szeretne igényelni.
 
  2.8. Miért a users.complex.hu-n kell regisztrálni és nem a weboldalon ahol belépek?
  A Wolters Kluwer Kiadó weboldalain a felhasználókat egységesen kezeljük. Ennek köszönhető az, hogy egy adott felhasználónévvel bármely weboldalunk bármely szolgáltatására be tud jelentkezni a felhasználó, amennyiben előfizette azt. Ha egy új szolgáltatásra előfizet, az itt rendelhető hozzá a felhasználónevekhez.
A felhasználónevek központi adminisztrálása a users.complex.hu weboldalon történik, így a regisztráció is.
 
  2.9. Miért kell online regisztrációs kód?
  A rendszer az online regisztrációs kód alapján tudja a regisztráló superusert összekötni az előfizetett szolgáltatásokkal. A regisztrált superuser ezt követően tudja kiosztani a további felhasználók részére az online regisztrációs kód által „ráruházott” jogokat.
 
  2.10. Hol találom az online regisztrációs kódomat?
  Az online regisztrációs kódját a számláján találhatja meg.
 
  2.11. Online regisztrációs kód nélkül regisztráltam...
  Online regisztrációs kód nélküli regisztrálás esetén a rendszer nem tud szolgáltatásokat rendelni a felhasználónévhez. Az ilyen felhasználónévvel létrehozott regisztrációval csak előfizetést nem igénylő szolgáltatások vehetők igénybe. Például webshop használat.
 
  2.12. Elfelejtettem a jelszavamat...
  Az alábbi oldalon kérhet jelszóemlékeztetőt: https://users.complex.hu/elfelejtett-jelszo
 
  2.13. Elfelejtettem a felhasználónevemet...
  Kérjük keresse szervezetük superuserét, aki meg tudja mondani Önnek felhasználónevét és új jelszót is be tud állítani.
 
  2.14. Elfelejtettem a superuser felhasználónevemet...
  Amennyiben elfelejtette superuser felhasználónevét, írjon levelet a hd@wolterskluwer.hu email címre, arról az email címről, melyel a regisztrációt elvégezte. Kérjük írja meg ügyfélszámát, illetve minél több információt a körülményekről.
 
  2.15. A superuser létrehozta a felhasználómat, mégse érem el a szolgáltatást...
  Ellenőrizzék, hogy a felhasználó létrehozásán kívül a szükséges használati jogosultságok is a felhasználónévhez lettek rendelve.
 
  2.16. Be tudok lépni, de már nincs jogosultságom a szolgáltatás megtekintéséhez
  Ellenőrizzék, hogy a felhasználó létrehozásán kívül a szükséges használati jogosultságok is a felhasználónévhez lettek rendelve. Ha korábban működött a szolgáltatás, de már nem, valószínűleg lejárt az előfizetett periódus.
 
  2.17. Egy kollégám már regisztrált elsőként, de nem akar superuser lenni, hogy regisztráljak?
  A cég online regisztrációs kódjával a http://users.complex.hu oldalon elsőként regisztráló személy a superuser, aki egy adott szervezet jogosultságait kezeli. Ha ez a személy nem akar superuser teendőket ellátni, két lehetőség van:
1. a jelenlegi superuser belép és létrehoz egy felhasználónevet, aki a továbbiakban superuser lesz. Ezt az új felhasználónevet superuserként hozzák létre. Ezt követően a superuser jogok az elsőként regisztráló felhasználótól visszavonhatóak
2. Lehetőség van törölni a meglévő regisztrációt és új superusert regisztrálni. Ilyen irányú igényt kérjük a hd@wolterskluwer.hu címen jelezni.
 
  2.18. Volt kolléga a superuser, már nem dolgozik a cégnél...
  Kérjük írja meg a pontos körülményeket és ügyfélszámát a hd@wolterskluwer.hu email címre.
 
  2.19. Superuserhez kell hozzárendelve lenni jogosultságnak?
  A superuser lehet adminisztratív felhasználó is, akihez csak egy ”Jogline” jogosultság rendelve.
 
  2.20. Elfogytak a jogosultságok, pedig egyel többnek kéne lennie...
  Ellenőrizzék, hogy nem-e a superuserhez van rendelve a jogosultság. Amennyiben kevés jogosultsággal rendelkeznek, bővítési megrendelésüket az info@wolterskluwer.hu email címre küldheti el, megjelölve ügyfélszámukat vagy online regisztrációs kódjukat.
 
  2.21. Előfizettem egy új szolgáltatást, de a rendszer szerint nincs belőle szabad licenszem…
  Az új szolgáltatásokat a rendszer automatikusan a superuserhez rendeli. Kérjük keresse meg szervezetük superuserét, aki át tudja tenni az Ön felhasználónevére a jogosultságot.
 
  2.22. Az alábbi hibaüzenetet kapom: “Your browser sent a request that the gateway did not understand.” Mit tegyek?
  A leírt jelenség olyankor fordul elő, ha valamely hálózati eszköz hibásan, vagy régi verzióban továbbítja a http protokollt. Keressék meg a hibásan működő eszközt. A hiba felderítéséig, hajtsa végre állítsa be a következőt Internet Explorerben: Eszközök > Kompatibilitási nézet beállításai alatt adja hozzá a "complex.hu" domain-t. Ehhez a "webhely hozzáadása" mezőben írja be a "complex.hu" domain-t és nyomja meg a "Hozzáadás" gombot. Ily módon hibás http protokoll mellett is meg tudja tekinteni a kívánt tartalmat.
 


3. Ügyfélszolgálat
 
  3.1. Hogyan gyorsíthatom az ügyintézést?
  Minden általunk kiküldött számlán és borítékon szerepel egy vevőkód. Ennek segítségével tudjuk adatbázisunkban a leggyorsabban azonosítani ügyfeleinket.

Számítógépes ügyfélszolgálati rendszerünkben teljes ügyféltörténettel rendelkezünk, ami a korábbi bejelentéseket, panaszokat, számlázási információkat tartalmazza. A vevőkód segítségével tehát munkatársunk néhány pillanat alatt képbe kerülhet és szakszerűbben segíthet.
 
  3.2. Mi határozza meg, hogy egy lemez melyik előfizetési időszakhoz tartozik?
  Azt, hogy a lemez mely előfizetési időszakhoz tartozik, nem a lezárás, hanem a megjelenés dátuma határozza meg.

Ha tehát az elfizetés indulási dátuma pl. 2012. január 1., akkor az előfizetéshez tartozó első lemez a 2012. januárjában megjelenő, 2011. december 31-i lezárású (2011/12), míg az utolsó a 2012. decemberében megjelenő, november 30-i lezárású (2012/11) lemez lesz.
 
  3.3. Miért nem kapom meg a megrendelt kiadványt 1-2 napon belül?
  Kiadónkhoz beérkezett kérések (megrendelések, lemondások, módosítások, reklamációk stb.) átfutási ideje akár több napot is igénybe vehet, mivel a kéréseket először iktatjuk, s csak azután kerülnek az Ügyfélszolgálatra feldolgozásra. Ezt követően tudja raktárunk átadni a kiadványokat az általunk megbízott futárszolgálatnak (könyves kiadványainkat minden esetben futár segítségével juttatjuk el Ügyfeleinkhez). Ezen adminisztrációs munkafolyamatok habár lassítják a kiszolgálást, azonban visszakereshetővé és nyomon követhetővé is teszik azt.
 
  3.4. Nem a megrendelt terméket kaptam meg, mit tegyek?
  Értesítse Ügyfélszolgálatunkat, és kollégáink készséggel állnak rendelkezésére a probléma megoldásában. Amennyiben nem a megrendelt kiadványt kapta kézhez, kérjük, juttassa azt vissza Ügyfélszolgálatunknak a hozzá tartozó eredeti számlával együtt. Ha az utánajárás több időt venne igénybe, úgy telefonon tájékoztatjuk Önt az ügy menetéről.
 
  3.5. Megrendelésemet elküldtem, de a terméket még nem kaptam meg.
  Amennyiben a megrendelt terméket 8 munkanapon belül nem kapta meg, kérjük, érdeklődjön Ügyfélszolgálatunk bármely elérhetőségén!
 
  3.6. Áraik tartalmazzák-e a szállítás költségét?
  Árlistánk nem tartalmazza a szállítás költségét.
2013. október 1-től a postai úton történő szállítás költsége CD, DVD lemezek esetén 690 Ft+áfa/lemez; újság esetén 290 Ft+áfa/újság; az Adó, Adó-kódex lapok esetében egyszeri lapvásárlás esetén 490 Ft + áfa/újság, kettő vagy több lap vásárlás esetén 1190 Ft + áfa.
Adó, Adó-kódex lapok előfizetésben történő vásárlása esetén nem számítunk fel szállítási költséget.
A futárszolgálattal történő szállítás költsége (könyvek, egyedi kiadványok): 1590 Ft+áfa/csomag.
Egy csomag korlátozás nélkül tartalmazhat tételeket, azonban egy csomagban csak a megrendelés leadásakor raktáron lévő kiadványokat tudjuk szállítani.
A szállítási költséget minden esetben feltüntetjük a számlán, így annak díját nem a kézbesítéskor kell rendezni.
Rendezvények és online szolgáltatások esetén természetesen nem számolunk fel szállítási költséget.
 
  3.7. Fizethetem-e csekken a megrendeléseimet?
  Cégünk automatikusan csak átutalásos számlát küld ki ügyfeleinek.
Amennyiben csekken szeretné befizetni az összeget, hívja fel Ügyfélszolgálatunkat, és azonnal postázzuk Önnek a kért szelvényt!
 
  3.8. Átutalásos számla befizetésekor kell-e hivatkoznom valamire?
  Kérjük, hogy ne felejtsen el átutaláskor hivatkozni a közlemény rovatban vevőkódjára és számlaszámára!
 
  3.9. Hogyan tudom telefonon gyorsabban intézni ügyeimet?
  Nyomógombos készüléke segítségével az automata által adott lehetőségek szerint, problémájához a témában legközelebb álló menüt válassza ki.
Ügyintézését gyorsítja, ha kérdését vevőszámával, esetleg számlaszámával együtt intézi kollégáinkhoz.
 
  3.10. Hol jelenthetem be az adatváltozásaimat, és adhatom le megrendelésigényemet?
  Adatváltoztatási szándékát kizárólag írásban Ügyfélszolgálatunkhoz eljuttatva adhatja le. Lehetősége van e-mail-en (info@complex.hu), faxon (+36(1)464-5657) vagy levélben (1117 Budapest, Prielle K. u. 21-35.) megkeresni minket.
Megrendelésigényét írásban és telefonon (+36(1)464-5656, (40)464-565) egyaránt tudjuk fogadni.
 
  3.11. Hol tudom személyesen intézni ügyeimet, illetve vásárolni?
  Cégünk ügyfélszolgálata a 1117 Budapest, Prielle K. u. 21-35. szám alatt található, ahol a személyes ügyintézésre is lehetőség adódik.
Az ügyfélszolgálat nyitva tartása: H.-Sze.: 9:00-16:30, Cs.: 9:00-18:00, P.: 9:00-16:00 (ebédszünet mindennap 12:00-12:30-ig)
 
  3.12. Hogyan tájékozódhatok leggyorsabban áraik és akcióik felöl?
  Web oldalunkon (www.complex.hu) minden információt megtalál, mely megkönnyíti döntését a megrendelésekkel vagy azok konstrukcióival kapcsolatban. Amennyiben tájékozódásához segítséget igényel, hívja Ügyfélszolgálatunkat a +36(1)464-5656-os vagy a (40)464-565-ös telefonszámon!
 


4. Jogtár
 
  4.1. Nem tudom a lábjegyzeteket a vágólapra másolni, ez akadályoz a munkámban.
  A szerzői jogi törvényben biztosított jogaink védelme érdekében korábban csupán 250 bekezdésnyi szöveget lehetett a vágólapra exportálni. Ezt néhány éve feloldottuk, akár az egész jogszabály kimásolható.

Továbbra sem lehet exportálni azonban a lábjegyzeteket és a dokumentumhoz kapcsolódó bizonyos adatokat, pl. hogy hány bekezdésből áll vagy hogy hányszor módosult a jogszabály. A lábjegyzetek a képernyőn és nyomtatásban is megjelennek. Más információk csak a képernyőn tekinthetők meg.

Honlapfejlesztőknek - bizonyos forgalmi értékek alatt - térítésmentesen biztosítjuk a jogszabályszövegeket. Nincs szükség tehát az egész jogszabály vágólapra másolására, ráadásul a módosítást és a hatályt is vizsgáljuk, és automatikusan frissítjük a fejlesztők honlapjait. További információk: www.complex.hu/joghatalyos
 
  4.2. Az Online Jogtár használatához milyen adatokat kér a kiadó?
  Az Online Jogtár a lemezzárást követő hónap utolsó napjáig használható. Az első használatkor regisztrálni kell, ezt maga a program végzi automatikusan a telepítéskor. Nincs tehát szükség a bejelentkezési adatok (felhasználói név és jelszó) megadására.
 
  4.3. A munkához szükséges bizonyos dokumentumok és adatok hiányoznak a CompLex Jogtár adatbázisából. Hogyan bővíthetem az adatbázist?
  A CompLex Jogtár Plusz minden dokumentumot tartalmaz, ami a kiadói alapadatbázisban megtalálható. Sok esetben ez sem elég, ezért bővíthető a rendszer külön beszerezhető szakadatbázisokkal is (pl. CompLex Adó-TB, CompLex HR-Munkajog, CompLex Önkormányzat).
 
  4.4. Miért érdemes áttérni a CompLex Jogtár Plusz előfizetésére?
  A CompLex Jogtár Plusz már "alapesetben" is 250 000 dokumentumot tartalmaz, de számos szakadatbázissal továbbbővíthető. A program új technológián alapul, így fejlettebb a keresőmotorja és a képernyőn való megjelenítés is a hagyományos Jogtárhoz képest. A Jogtár Plusz lemezen több, mint 20 ezer EU-s joganyag található, és napi frissítéssel EU Online adatbázis is használható.
 
  4.5. A CompLex Jogtár nem hivatalos kiadvány, hogyan lehetek biztos abban, hogy a szövegminőség megfelelő?
  A hatályos jogi szabályozás ma még elutasítóan kezeli a "hiteles elektronikus jogtár" kérdését. Az elektronikus információszabadságról szóló törvény ugyanis kimondja, hogy ha a nyomtatott és az elektronikus változat eltér, akkor az előbbi a hiteles. EZ nemcsak azt jelenti, hogy állandó összevetés szükséges, és eltérés esetén akár meg is dőlhet az elektronikus változat hitelessége. Azt is jelenti, hogy a hatályosított, egységes szerkezetű jogszabályokat tartalmazó adatbázisok nem igazán hitelesek, hiszen ezeknek nincs nyomtatott változata.

Ettől függetlenül persze van értelme beszélni a minőség kérdéséről: a CompLex termékcsalád fejlesztésekor alkalmazott szabványosított munkafolyamataink az MSZ EN ISO 9001:2001 előírásai szerint zajlanak. Felhasználóink tizenhárom éves, magas szintű elismerése azonban a legfőbb minőségi garanciánk.
 
  4.6. Olvastam egy fontos új jogszabályról, de hiányzik az Online Jogtárból, nem tölthető le.
  A sajtó igen hamar tud hírt adni egy-egy új jogszabály elfogadásáról. Ez azonban még nem jelenti azt, hogy a jogszabály ki is lett hirdetve a Magyar Közlönyben, ami napokig is eltart. (Méréseink szerint a Magyar Közlöny átlagosan két nappal később kerül a boltba, mint ami a megjelenés napjaként rajta szerepel.) Az első híradások után tehát csak két-három nap múlva, a közlönyben való kihirdetést követően tudjuk közölni a szöveget az Online Jogtárban.
 
  4.7. Két lemezfrissítés között hogyan tudok friss információkhoz jutni?
  Erre többféle megoldást is kidolgoztunk, és bár a technológiák különbözőek, közös, hogy további költségtérítést a lemez előfizetési díján felül nem kérünk.
Honlapunkon friss jogi híreket, információkat közlünk "Fontosnak tartjuk" és "Sajtóablak" címmel. Ugyanitt található a Jognaptár program, amely megmutatja, hogy adott napon várható-e valamilyen változás, természetesen a joganyagok szövege is letölthető innen. "Jogszabályfigyelő" rovatunkban pedig ellenőrizhető, hogy mikor frissült utoljára az Online Jogtár (dátum, óra és perc szerint), valamint hogy melyek a legújabb változások (cím és megjelölés szerint).
E-mailt használó ügyfeleink ezen kívül hírleveleket is rendelhetnek. A Magyar Közlöny Hírlevél a legújabb közlöny megjelenéséről, tartalmáról tudósít. A Tárcalap Hírlevél a tárcaközlönyökben megjelent fontosabb tájékoztatók, közlönyök alapján értékes üzleti és szakmai információkat közöl, heti rendszerességgel, péntekenként.
 


5. Technikai kérdések
 
  5.1. A Jogtár telepíthető virtuális meghajtóból?
  Igen. Erről bővebb leírást ezen a linken talál.
 
  5.2. A Jogtáram 2013 júliusa óta nem frissült
  A 2012. évi Jogtár alaplemez frissítését 2013. július 20-ig biztosítottuk. Ezen időpont után megszűnt ennek a lemeznek a támogatása. Ellenőrizze, hogy Önnek milyen verziószámú Jogtár van telepítve. A Jogtárat elindítva a Súgó menü Névjegy menüpontjára kattintva kiírja a program a verziószámot. Ha 2012.05 szerepel, akkor Önnek nincs feltelepítve a 2013. évi alaplemez. Első lépésként ezt a lemezt kell feltelepítenie.
 
  5.3. Hálózatosan telepített Jogtár esetén inaktív az Online frissítés menüpont, és nem indul el a letöltés
  Hálózati esetben az Online frissítés menüpont szándékosan van letiltva. A frissítés lehetőségét egy parancssoros programmal biztosítjuk. Ennek a programnak a működéséről bővebb leírás a telepített Jogtár főkönyvtárában található uzemeltet.txt állomány IV. pontjában található.
 
  5.4. Az ingyenesen letölthető Cégeditor program egy idő óta nagyon lelassult, és "villog" kitöltés közben. Lehet valamit tenni a működés meggyorsítására?
  Igen, egy beállítást kell módosítani. A programot elindítva, a Nézet menüpont Eszközök almenüjének Gyors rajzolás menüpontját kell bekapcsolni és a program megfelelő sebességgel fog működni a gép teljesítményének megfelelően.
 
  5.5. Gépet szeretnék cserélni, a Jogtárat tudom aktiválni az új gépen is?
  A Jogtár program ahhoz a géphez van rögzítve, amelyre telepítették. Ha új gépre szeretné telepíteni, először a régi gépről kell eltávolítani a liszenszkódot. Ezt a Szakmák menü Liszenszkezelő menüpontjára kattintva teheti meg. A színes sorokra (zöld, piros, sárga) kattintva megjelenik az adott termékhez tartozó liszenszkód, és itt a liszenszkód eltávolításával lehet az adott telepítési lehetőséget visszavonni. Ehhez a művelethez élő internet kapcsolat szükséges. Ha a gépcserére a régi gép meghibásodása miatt van szükség és a fenti művelet nem hajtható végre, akkor a liszenszkód eltávolítását telefonon vagy e-mailen kell kérnie ügyfélszolgálatunkon!
 
  5.6. Hol találom meg a liszenszkódomat, amivel aktiválni tudom a programot?
  A liszenszkód minden előfizetés kezdetén rákerül a termékhez tartozó számlára, illetve a termékek kiküldésekor a levél címzésére.
 
  5.7. Lassítják-e a vírusirtó programok a Jogtár működését? Ha igen, mennyire?
  Mivel a vírusirtó program is egy alkalmazás amit a számítógépnek futtatnia kell, némi lassulásra lehet számítani. Ez legtöbbször szinte észrevehetetlen, de bizonyos esetekben (jellemzően és nem csak a Jogtárra vonatkozóan) telepítéskor és frissítéskor, illetve sok lemez műveletet igénylő funkciók használatakor fordul elő. Összefoglaló táblázat >>>
Erre a hivatkozásra kattintva bővebb leírás érhető el az ESET víruskereső program beállításairól hálózatos Jogtár telepítése esetén >>>
 
  5.8. A MobilJogtár alkalmazás működik Android rendszert használó készülékeken is?
  Igen, jelenleg a mobilalkalmazás IOS és Android rendszerű készüléken is használható.
 
  5.9. Hálózatra telepítve a Jogtárat, a hálózati kiszolgáló operációs rendszerre van valamilyen megkötés?
  A kiszolgáló operációs rendszere lehet bármilyen fájlmegosztásra képes operációs rendszer, amely képes egyidőben a kívánt felhasználót kiszolgálni. (Windows, Linux/Unix, Novell). Régebbi Novell rendszereken engedélyezni kell a hosszú fájlnevek használatát. A telepítő program csak Windows rendszeren működik, így a nem Windows-os kiszolgálók esetén a telepítést az egyik kliensről kell elvégezni.
 
  5.10. Működik a Szakmai Jogtár Linux operációs rendszeren?
  A Szakmai Jogtár nem, viszont a klasszikus Jogtár/Jogtár Plusz programok telepíthetőek és futtathatóak Linux rendszeren. Amennyiben ezt a megoldást választja, keresse értékesítési képviselőinket!
 
  5.11. Működik a Jogtár Macintosh gépeken?
  A Jogtár jelenleg nem működik Macintosh gépeken. Különböző Windows emulátorokkal futtatható a Jogtár ezeken a gépeken is. A Jogtár előfizetőink használhatják az IOS rendszerű készülékeken a mobilalkalmazást, amellyel a Jogtár adatbázisai elérhetőek Iphone és Ipad készülékekkel.
Bővebben a JogtárMobilról >>>
 
  5.12. Működik a Jogtár a Windows 8 operációs rendszeren?
  Igen.
 
  5.13. Milyen operációs rendszeren működik a Jogtár?
  A Jogtár Windows XP, Windows Vista, Windows 7 és Windows 8 rendszereken működik. Windows 2000 operációs rendszerre telepíthető a Jogtár, viszont a fejlesztői eszközök fejlődésével és a Windows 2000 Microsoft által történő támogatásának megszűnése miatt a Jogtár néhány funkciója ezen rendszer alatt korlátozottan használható.
 


6. uj.jogtar.hu
 
  6.1. Új Jogtár felhasználó vagyok. Hol találom a Súgót?
  Az Új Jogtár súgóját az alábbi webcímen találja: http://uj.jogtar.hu/sugo
 
  6.2. Új Jogtár/Webjogtár felhasználó vagyok, hol érhetem el a Cégeditort?
  Új Jogtár/Webjogtár előfizetők a termékhez tartozó Cégeditort az uj.jogtar.hu weboldalon belépve a "Súgó" menü "Cégeditor letöltése" menüpontjában tölthetik le.
 
  6.3. Az Új Jogtárhoz tartozó Cégeditorban nincsenek nyomtatványok...
  Új Jogtár előfizetők esetében a nyomtatványok az Új Jogtárban érhetők el. Ha változás történik, a weboldalon lévő cie állományok frissülni fognak. Ily módon a weboldal mindig a hatályos verzióval fogja Önt kiszolgálni.
 
  6.4. Mikor frissülnek a nyomtatványok?
  Változás esetén a nyomtatványokat a lehető leghamarabb frissítjük. A frissítés jellemzően a jogszabályváltozás után egy héten belül megtörténik.
 
  6.5. Firefox felhasználó vagyok, hogy tudom megnyitni a letöltött iratmintát?
  Ha letöltés után a böngésző nem ajánlja fel a megnyitást, Ctrl+J billentyűkombinációval vagy a kereső ablak mellett a jobb oldalon, a letöltési sorból érhetőek el a dokumentumok.
 


Jogszabály
kereső


Ingyenes
hírlevelek
Iratkozzon fel
a Wolters Kluwer Kft.
ingyenes hírleveleire!
Feliratkozás
Hűségprogram
Mi megbecsüljük ügyfeleinket!
Akár 20% kedvezmény!
Bovebben
Kiemelt ajánlat:
Nemzetközi jog Nemzetközi jog
Hiánypótló szak- és tankönyv az ELTE ÁJK Nemzetközi Jogi Tanszék oktatóinak tollából.
Nagykommentár a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényhez Nagykommentár a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényhez
Segítség a vállalkozások kereskedelmi gyakorlatának tisztességes vagy tisztességtelen voltának megítéléséhez.